Connect with us

Αγροτικά Νέα

Μπλοκάρει τις μεταβιβάσεις παλιών τρακτέρ η υποχρέωση για αψίδα προστασίας ως 1η Ιανουαρίου 2022

Published

on

Πάγωσαν οι μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων τρακτέρ χωρίς αψίδα προστασίας, με πολλές περιπτώσεις αγροτών, αν και έχουν βρει αγοραστή να μην μπορούν να προχωρήσουν στην πώληση, αφού εδώ και ένα μήνα έχει ενεργοποιηθεί σχετικός νόμος που εμποδίζει τη διαδικασία στους εν λόγω ελκυστήρες.

Πλέον διατυπώνεται από αρκετούς το αίτημα να δοθεί μια νέα παράταση, αφού όπως φάνηκε από την εμπειρία του προηγούμενου χρόνου, η διαδικασία εγκατάστασης αψίδας προστασίας, κάθε άλλο παρά απλή είναι. Σημειώνεται ότι πριν από περίπου ένα χρόνο, έπειτα από αίτημα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων (ΣΕΑΜ), δόθηκε αναβολή μέχρι 1 Ιανουαρίου 2022 στην εφαρμογή του Νόμου ΔΓ C47/23.04.1998 που προβλέπει την υποχρεωτική τοποθέτηση Διάταξης Προστασίας Έναντι Ανατροπής (ΔΠΕΑ) στους παλαιούς γεωργικούς ελκυστήρες που εφοδιάστηκαν με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν την 21-5-1998 (η εν λόγω απόφαση είναι η Γ3Β 173/44559-11.02.2021/ΦΕΚ 696 Β 2021). Οι ελκυστήρες που κατασκευάστηκαν μετά από αυτήν την ημερομηνία, φέρουν υποχρεωτικά εργοστασιακή διάταξη προστασίας (αψίδα) ή καμπίνα ασφαλείας.

Βασικό πρόβλημα τότε, ήταν τόσο η εξεύρεση προμηθευτών-κατασκευαστών, όσο και η απουσία ειδικού φορέα πιστοποίησης, για τέτοιου είδους αψίδες. Η εν λόγω απόφαση περί παράτασης προβλέπει ότι είναι δυνατόν να κατασκευαστούν και να εγκριθούν νέου τύπου ΔΠΕΑ από ενδιαφερόμενους μεμονωμένους και ανεξάρτητους κατασκευαστές, μηχανουργεία, ειδικούς μηχανικούς και άλλους επαγγελματίες οι οποίοι αναλαμβάνουν τις απαιτούμενες από τον νόμο ευθύνες και υποχρεώσεις του κατασκευαστή. Ωστόσο, για να εγκριθούν οι νέου τύπου ΔΠΕΑ απαιτείται δοκιμή που γίνεται από πιστοποιημένους για το σκοπό αυτό φορείς. Η διαδικασία είναι περίπλοκη όπως περιγράφουν άνθρωποι της αγοράς και έτσι, αν και ήδη στη χώρα μας έχουν λάβει ορισμένοι έγκριση ΔΠΕΑ ελληνικής κατασκευής, δεν είναι αρκετοί ώστε να καλύπτουν τον μεγάλο αριθμό παλαιών μοντέλων ελκυστήρων. Η δε κάλυψη, δεν είναι τέτοια που να εξυπηρετεί όλα τα αγροτικά κέντρα της επικράτειας.

Συνομιλητές της Agrenda αναφέρουν ότι παρατηρείται και ένα παράλογο στην όλη διαδικασία, αφού από κάποιος μπορεί να λειτουργεί καθημερινά ένα τρακτέρ χωρίς αψίδα προστασίας για τις εργασίες της εκμετάλλευσής του. Από την πλευρά του ο ΣΕΑΜ, που πέρυσι έτρεξε το αίτημα παράτασης στην εφαρμογή του νόμου, ξεκαθάριζε τότε σε ανακοίνωσή του ότι η ύπαρξη της Διάταξης Προστασίας είναι απαραίτητη, μιας και παρέχει πραγματικά προστασία και «όλοι γνωρίζουμε πόσα θανατηφόρα ατυχήματα γίνονται κάθε χρόνο, λόγω ανατροπής του ελκυστήρα, που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί αν υπήρχε η κατάλληλη διάταξη προστασίας».

Advertisement

Το σύνολο του στόλου διαξονικών γεωργικών ελκυστήρων που βρίσκεται σε λειτουργία στην Ελλάδα εκτιμάται σε 159.617, βάσει στοιχείων έρευνας του ΙΟΒΕ για λογαριασμό του ΣΕΑΜ, η οποία παρουσιάστηκε το 2018. Μάλιστα, ο στόλος των γεωργικών ελκυστήρων είναι πεπαλαιωμένος και χαμηλής ιπποδύναμης, με μέση τουλάχιστον τα 26,7 έτη, που συνεπάγονται χρονολογία παλαιότερη του Μάϊου του 1998, την οποία ορίζει η σχετική νομοθεσία για την εγκατάσταση αψίδας προστασίας.

Πηγή:

Πέτρος Γκόγκος

Αγροτικά Νέα

ΣΥΚΙΚΗ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΩΝ ΑΠΕΝΤΟΜΩΤΩΝ 2023

Published

on

Αιτήσεις θα δέχεται η ΣΥΚΙΚΗ εκπαιδευμένων απεντομωτών  – διαχειριστών

στους νομούς Μεσσηνίας και Λακωνίας .

Ανακοίνωση ΣΥΚΙΚΗΣ

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση από της  10 Αυγούστου 2023 έως και της 18 Αυγούστου 2023  από τις 08:00- 14:00

Advertisement

 

 

Continue Reading

Αγροτικά Νέα

Εννέα ευρώ με κλειστά μάτια το ελαιόλαδο στη νέα ελαιοκομική περίοδο 2023-2024, βάσιμα και τα 11 ευρώ

Published

on

Προς τα τέλη του μήνα και τις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένονται νέες πράξεις στην εγχώρια και ευρωπαϊκή αγορά ελαιολάδου, με το ενδιαφέρον που αναπτύχθηκε τις προηγούμενες εβδομάδες, το οποίο οδήγησε τις τιμές στην Ευρώπη στην περιοχή των 9 και 9,5 ευρώ το κιλό, να διατηρείται, αφού η νέα σοδειά έχει ακόμα να διανύσει πολύ δρόμο και αρκετές προκλήσεις έως ότου φτάσει στις σχεδόν άδειες σήμερα δεξαμενές.

Elaiolado-Kentra-EE

Πέτρος Γκόγκος

 

Αυτές τις ημέρες, υπάρχει μια σχετική νηνεμία στην αγορά, αφού οι περισσότερες εταιρείες, ιδίως στην Ιταλία, είναι κλειστές ήδη από την αρχή της τρέχουσας εβδομάδας.

Οι πληροφορίες αναφέρουν παράλληλα πως οι μεγάλοι αγοραστές – τυποποιητές, προσπάθησαν μέσα στον Ιούλιο να γεμίσουν όσο γίνεται τις αποθήκες τους, προκειμένου να μην υποδεχθούν με σημαντικά ελλείμματα την επερχόμενη, επίσης περιορισμένη, παραγωγή.

Ωστόσο, τόσο η εξάντληση των αποθεμάτων, όσο και η μικρή παραγωγή που πλέον προεξοφλούν όλοι η εμπλεκόμενοι στην αλυσίδα του ελαιολάδου, συνηγορούν στο ότι η νέα ελαιοκομική περίοδος θα συνεχιστεί από τα επίπεδα τιμών με τα οποία κλείνει επί της ουσίας η τρέχουσα χρονιά.

Advertisement

Αρκετοί είναι οι αναλυτές που θεωρούν ότι για τα έξτρα παρθένα ελαιόλαδα η χρονιά κλείνει εδώ, ήτοι στην περιοχή των 9 με 9,50 ευρώ το κιλό στην Ιταλία, αφού οι εναπομείνασες ποσότητες δεν μπορούν να «φτιάξουν» αγορά, παρά μόνο να δείξουν μια τάση στις τιμές.

Υπό αυτήν την έννοια, τα τελευταία λιγοστά ελαιόλαδα, θα μπορούσαν να γράψουν ακόμα και κάτι κοντά στα 11 ευρώ το κιλό, αλλά θα αφορούν σε μικρές ποσότητες, αποκαλύπτοντας όμως μια ενδιαφέρουσα δυναμική για τους επόμενους μήνες μέχρι και τις αρχές του 2024.

 

Σταθερές οι τιμές στο Μπάρι μέχρι τον Σεπτέμβριο

Στο Μπάρι, η τελευταία λίστα τιμών, γράφει τα 9 ευρώ για τα έξτρα παρθένα ελαιόλαδα οξύτητας έως 0,4%, ενώ για τα αντίστοιχα ελαιόλαδα βιολογικής παραγωγής, οι τιμή διαμορφώνεται στα 9,20 ευρώ το κιλό. Η λίστα δεν ανανεώθηκε την περασμένη Τρίτη 8 του μήνα, κάτι που έρχεται να επιβεβαιώσει πως η φυσική αγορά διανύει ήδη την νεκρά περίοδο του Αυγούστου. Σε ό,τι αφορά στις χαμηλότερες ποιοτικές κατηγορίες, τα λαμπάντε διαμορφώνονται στα 5,80 ευρώ το κιλό, ενώ τα ραφιναρισμένα στα 6,60 ευρώ το κιλό.

Advertisement

Οι τελευταία ανανέωση τις λίστας τιμών στο Μπάρι, έγινε στις 25 Ιουλίου, όταν και διαμορφώθηκαν οι παραπάνω τιμές, ωστόσο η στασιμότητα των τελευταίων εβδομάδων στην Ιταλία, με άλλα λόγια, δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να ερμηνευτεί ως κορύφωση των τιμών για τα έξτρα παρθένα ελαιόλαδα, αλλά ως ένα τεχνικό στοπ έως ότου υπάρξουν και οι πρώτες χειροπιαστές αποδείξεις για την παραγωγική δυναμική της νέας σοδειάς, αφού παρά τις όποιες ανησυχίες για τη ζήτηση, οι λίστες τιμών εστιάζουν αποκλειστικά στις εξελίξεις γύρω από την προσφορά.

 

Ο χρησμός των 800.000 τόνων για την Ισπανία

Είναι πολύ πιθανό, αρκετά ελαιοτριβεία στην Ισπανία να ξεκινήσουν την παραγωγή τους από τον Σεπτέμβριο, αφού ο εξαιρετικά ζεστός καιρός και η έλλειψη βροχών, διευκόλυναν την πρώιμη ωρίμανση του καρπού στους ελαιώνες, αναφέρουν τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης, με το ειδικευμένο ψηφιακό πόρταλ Olimerca, να δίνει τρία επίπεδα παραγωγής σηματορούς για την εξέλιξη των τιμών. Σύμφωνα με αυτό, σε περίπτωση που η ισπανική παραγωγή διαμορφωθεί ξανά κάτω από τους 700.000 τόνους, τότε, οι τιμές αναμένεται ότι θα διατηρηθούν αρκετά πάνω από τα 8 ευρώ το κιλό με ανοδική τάση ως τον Οκτώβριο του 2024.

Σε περίπτωση που η παραγωγή κυμανθεί μεταξύ των 700.000 και 800.000 τόνων, κάτι που είναι και το επικρατέστερο σενάριο, ειδικά αν οι ελαιώνες της Ιβηρικής διευκολυνθούν από φθινοπωρινά πρωτοβρόχια και δυναμώσει ο καρπός, τότε η αγορά θα μπορούσε να συνεχίσει γύρω από τα σημερινά επίπεδα, ήτοι από 7,50 έως 8 ευρώ το κιλό.

Advertisement

Μόνο μια παραγωγή άνω των 800.000 τόνων θα μπορούσε να αποκλιμακώσει τις τιμές στην ευρωπαϊκή αγορά, ωστόσο και σε αυτήν την περίπτωση, η επίδραση θα είναι μικρότερη στην κατηγορία των έξτρα παρθένων ελαιολάδων, αφού οι καιρικές συνθήκες δεν αφήνουν προσδοκίες για καλές ποιότητες σε σχεδόν κανένα παραγωγικό κέντρο της Ευρώπης.

Continue Reading
Advertisement

Trending